Projektowanie stron internetowych druga część typów. Serdecznie zapraszamy do lektury.

  1. Serwis internetowy  
    To bardzo rozbudowa strona firmowa, która zawiera dużo informacji. Takie rozwiązanie niesie ze sobą dużo korzyści, a także oferowana funkcjonalność pozwolą zaspokoić potrzeby danego  klienta.  Dzięki temu  można przejrzeć szeroką ofertę np. interesującego nas banku, a jeśli będziemy chcieli na tej samej stronie będziemy mogli założyć swoje konto bankowe, lub zalogować się do swojej bankowości internetowej. Serwis w cale nie musi być powiązany tylko z jedną stroną. Często serwisy informacyjne, ogłoszeniowe wykorzystując powiązania wielu firm, dla których przynosi to zamierzone korzyści dla obu stron.
  2. Portal internetowy 
    To serwis, który oferuje zróżnicowane informacje oraz dodatkowe funkcje:  m.in fora dyskusyjne, czaty, katalogi czy nawet możliwość założenia poczty. To nie jest skomplikowane, tak się tylko wydaje na pierwszy rzut oka, przykładem może być znany portal onet.pl, interia.pl. Portale charakteryzują się ogromną częścią generującą informacje oraz media.
  3. Wortal
    Zapewne nie raz korzystałeś z takiego portalu. Takie portale charakteryzują się szeroką bazą informacji o danej tematyce. Możemy tutaj znaleźć m.in informacje o danej dziedzinie, która nasz interesuje. Podzieleniu się z innymi swoim doświadczeniem.
  4. E-sklep/strona internetowa
    Tutaj cel jest jasny sprzedaż.  Krótka informacja o firmie prezentująca dany produkt. Możliwości integracji z innymi portalami akcyjnymi, oraz płatnościami. Dziedzina ecommerce ciągle rośnie i zyskuje coraz to większą rzesze ludzi.
  5. Blog
    Charakterystyka przypomina stronę internetową, która przechowuje pamiętniki, istotne informacje z naszego życia. Wycelowany w konkretny temat, często podzielone na kategorię. Możemy tutaj zamieszczać informacje, na temat naszych dokonań, odbytych podróży, naszych pasji itp.
  6. Landing page
    Strona dość prosta zawierające konkretne informacje jedną stronę, wąski temat i stworzona dla tego celu. Przeważnie wykorzystywana do promocji jakiegoś produktu, ogłoszenia itp.

zobacz również: